STRÖMAVBROTT

när jag kom hem idag var det alldeles kolsvart överallt och jag såg inte ens min egna hand när jag klivit ut ur bilen, så svart var det. Så funderade jag för mig själv varför farfar släkt alla lampor. Är han verkligen så snål? Men när jag väl kommit in och försökte tända gick det itne alls, så jag knackade på farfars sovrumsdörr och där sitter han med ett stearinljus och ler. Då hade vi hafft strömavbrott sedan klockan halv fyra och strömmen skulle då inte komma tillbacks förän klockan halv åtta. Så där satt vi, utan en enda ficklampa, ett halft stearinljus, nästan inge batteri på telefonen och tom i magarna. Satt bara och väntade på att ljuset skulla ta slut så att vi skulle få sitta i totalt mörker i flera timmar i väntan på strömmen. hahaha. Tänk er att sitta i ett mörker där ni inte ens kan se era händer i flera timmar. Men som tur var så kom strömmen tillbax innan ljuset hunnit brunnit ut. intressant inlägg va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0