let's go to downlake

yes, om exakt tjugo minuter ska jag och pappi åka till nedansjö. Denna saknade by!
vi ska nämligen hälsa på min gammle farfar så ska jag såklart hälsa på juniiii! för det var
ett bra tag sedan. alldeles för länge sedan.

men det är inte så lett som det verkar.

att åka tillbaks dit och pyssla om henne när alla spåren av madonna finns kvar. jag menar
till och med hennes blodiga grimma som hon hade på sig när hon avlivades. fy fan. alla
hennes saker, träns bett tecken sadlar reflexer. ja du kan ju tänka dig hur mycket man samlar
på sig under ett år när man äger en häst. tänk då påi nio år.

och sedan plus helmer, alla hans saker, han är ju också i traplanda. alla häst lovers
vet vad det är annars är det väl bara att googla på det.  så har vi ju frida, och pripps, teacher,
sugar topp! alla minnen man har där. gården som inte för så länge sedan var full med liv.
platsen där j ag trivdes som handen i handsken. det är liksom inge liv där längre. dött
bara juni och farfar

jag ska i alla fall ta mig en lång härlig vinterrunda på  junisolen, och sedan bara njuta.


junisol på bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0